Wavy Abstract Background

GOOGLE ADS
MAINONTA

MIKSI GOOGLESSA KANNATTAA MAINOSTAA

Google on mullistanut ihmisten tavan etsiä tietoa ja tuotteita. Suomalaiset etsivät tietoa Googlesta päivittäin noin 30 miljoonaa kertaa: eli keskimäärin jokainen googlaa monta kertaa päivässä ja n. 94% Suomalaisista käyttää Googlea ensisijaisena hakukoneena. Tutkimusten mukaan n. 75% ihmisistä pitävät Google ads mainokseia hyödyllisinä, koska ne helpottavat haluamansa asian löytämistä. Tämä on uudistanut asiakkaiden ostopolun. Hyvin usein tuotteiden ja palveluiden ostaminen alkaa Googlesta. Tuotteista ja palveluista etsitään tietoa ja ongelmiin etsitään ratkaisuja – olisiko sinun yritykselläsi ratkaisu jonkun potentiaalisen asiakkaan googlaamaan ongelmaan? Jos haluat olla kilpailussa mukana, sinun täytyy näkyä Googlessa liiketoiminnan kannalta tärkeillä hakusanoilla.

Hakusanamainonta on kustannustehokas tapa, koska maksat ainoastaan mainosten klikeistä. Mainosten näyttämisestä et siis joudu maksamaan mitään. 

GOOGLE MAINONNAN HYÖDY

Mainosten kohdistaminen

Kohdistamalla mainoksesi voit tavoittaa ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita tietyistä asioista (eli tuotteistasi ja palveluistasi), ja näyttää heille osuvia mainoksia.

Google Ads tarjoaa erilaisia kohdistustapoja, jotka käydään tarkemmin läpi jäljempänä. Katsotaan nyt muita verkkomainoksiin liittyviä valintoja, joilla mainoskampanjaa voidaan tarkentaa entisestään:

  • Avainsanat: Tuotteisiisi tai palveluihisi liittyvät sanat tai ilmaukset, joiden perusteella mainoksiasi näytetään, kun asiakkaat tekevät hakuja näillä termeillä tai vierailevat aiheeseen liittyvillä verkkosivuilla.

  • Mainoksen sijainti: Näytä mainoksiasi Googlen hakutulossivuilla ja sivustoilla, jotka kuuluvat Googlen haku- ja Display-verkostoon.

  • Ikä, sijainti ja kieli: Valitse asiakkaiden ikä, maantieteellinen sijainti ja kieli.

  • Päivät, kellonajat ja näyttötiheys: Näytä mainoksiasi tiettyinä kellonaikoina tai viikonpäivinä ja määritä, kuinka usein mainoksesi näkyvät.

  • Laitteet: Mainoksesi voivat näkyä kaikentyyppisissä laitteissa. Voit tarkentaa, missä laitteissa mainoksesi näkyvät ja milloin.

Kulujen hallinta

Google Adsin avulla voit hallita rahankäyttöäsi. Vähimmäissummaa ei ole. Voit valita kuinka paljon käytät kuukaudessa, päivässä tai tiettyä mainosta kohden. Maksat vain silloin, kun joku klikkaa mainostasi.

Menestyksen mittaaminen

Jos joku on klikannut mainostasi, siitä jää aina tieto Google Adsiin. Jos käyttäjä on klikannut mainostasi ja tehnyt sen jälkeen jotakin liiketoimintasi kannalta tuottavaa – ostanut tuotteesi, ladannut sovelluksesi tai tehnyt puhelintilauksen – tätäkin voidaan seurata.

Koska näet, mille mainoksillesi kertyy klikkauksia ja mille ei, sinulle selviää nopeasti, mihin kampanjan osa-alueisiin kannattaa investoida. Näin voit parantaa tuottoprosenttiasi.

Saat myös muita arvokkaita tietoja, esimerkiksi tiedon siitä, kuinka paljon asiakkaidesi verkko-ostoksiin tai puheluihin johtava mainonta keskimäärin maksaa. Joidenkin analysointityökalujen avulla voit myös saada lisätietoja asiakkaidesi ostoskäyttäytymisestä eli siitä, kuinka kauan he esimerkiksi tutkivat tuotteen ominaisuuksia ennen sen ostamista.

Kampanjoiden hallinta

Google Adsin työkaluilla voit helposti hallita ja tarkkailla tilejä.

Jos hallinnoit useampia Google Ads ‑tilejä, voit säästää aikaa Oma asiakaskeskus -hallinnoijan tilillä. Sen avulla voit helposti tarkastella ja hallita kaikkia Google Ads ‑tilejäsi yhdestä paikasta.

Voit myös hallita Google Ads ‑tiliäsi offline-tilassa Google Ads Editorin avulla. Se on ilmainen työpöytäsovellus, jolla voit tehdä muutoksia tiliisi nopeasti ja kätevästi. Google Ads Editorilla voit ladata tilisi tiedot, tehdä muutoksia kampanjoihisi offline-tilassa ja ladata sitten muutokset Google Adsiin. Voi hallita, muokata ja katsella useita tilejä samanaikaisesti, kopioida tai siirtää kohteita mainosryhmästä ja kampanjasta toiseen sekä kumota ja toistaa useita muutoksia kampanjoita muokatessasi.

GOOGLE MAINONNAN HINTA

Google mainonnan hinta pitää sisällään: 

  • Mainonnan suunnittelu ja toteutus

  • Tekstien suunnittelu ja toteutus

  • Hakusanojen lisääminen ja optimointi

  • Mainonnan alueellinen kohdennus

  • Mainonnan tuloksista raportointi kuukausittain.

 

Voit ostaa Google-mainonnan toteutusta minimissään kuukauden kampanjoina. Vähintään 6 kuukauden sopimuksen ostaville, hinta laskee 100€/kk.

HINNASTO

Google Ads-mainonta - Kampanja

Mainonnan suunnittelu ja toteutus, hakusanojen optimointi, mainonnan alueellinen kohdennus ja raportointi kuukausittain.

Hinta sisältää 199€/kk työtä ja 200€ mainosbudjetin/kk

Google Ads-mainonta - Jatkuva 

Mainonnan suunnittelu ja toteutus, hakusanojen optimointi, mainonnan alueellinen kohdennus ja raportointi kuukausittain.

Hinta sisältää 99€/kk työtä ja 200€ mainosbudjetin/kk

399€/kpl

299€/kk

HINNAT ALV. 0%